Blog

Cele CINCI semne ale cancerului de colon ignorate in majoritatea cazurilor

In: Sanatate, Sfaturi

In cazul in care nu incluzi cancerul de piele, cancerul colorectal este al treilea tip de cancer raspandit la nivel mondial. Desi cazurile de cancer colorectal sunt comune, multi oameni asteapta pana in ultima clipa, atunci cand este deja prea tarziu, pentru a obtine un diagnostic corespunzator.Acest lucru se datoreaza in principal faptului ca simptomele acestui tip de cancer sunt foarte subtile si usor de trecut cu vederea.

Acesta este motivul pentru care iti vom prezenta in continuare cele mai comune simptome ale acestei boli.

Iata care sunt cele CINCI semne ale cancerului de colon ignorate in majoritatea cazurilor:

#1. Crampe

Crampele abdominale sunt unul dintre simptomele cele mai trecute cu vederea, deoarece acestea sunt un simptom al mai multor afectiuni necanceroase. Acest lucru nu ar trebui sa va inspaimante in cazul in care simtiti dureri in stomac.

Cu toate acestea, in cazul in care te confrunti cu dureri intense si de lunga durata la nivelul stomacului, dureri care nu par a fi asociate cu alte simptome ale cancerului colorectal, nu ar trebui sa le ignori deoarece acesta este un indicator important al acestei boli.

#2. Oboseala

Acesta este un alt simptom, de obicei respins ca fiind mult mai putin grav decat ar putea fi. Multi oameni se simt obositi fara a avea o anume problema de sanatate, de vreme ce lipsa de somn este o problema destul de intalnita in societatea noastra.

Cu toate acestea, in cazul in care te simti obosit in mod constant, chiar si atunci cand te odihnesti mai mult decat suficient si cand ai o dieta echilibrata, atunci acest simptom nu ar trebui sa treaca neignorat.

Celulele canceroase pot provoca oboseala, deoarece aceasta consuma energia corpului. Cancerul de colon poate provoca, de asemenea, oboseala, deoarece poate provoca pierderi de sange.

Aceste elemente de comunicare nu le-ai invatat la scoala, dar iti pot determina succesul in viata!

In: Comunicare, Lectii de viata

Suntem invatati elementele de baza ale comunicarii inca din clasele primare. Pentru a putea citi, scrie si vorbi eficient, a trebuit sa invatam vocabularul, gramatica, ortografia, scrisul de mana si pronuntia. Cu toate acestea, acestea s-au concentrat asupra scopului rudimentar de a transmite sau de a schimba informatii.

Comunicarea merge mult mai departe decat regulile cuvantului scris sau vorbit. Scopul comunicarii este acela de a construi si de a dezvolta legaturi cu ceilalti la un nivel emotional. Aceasta este situatia in care invatarea in sala de clasa se opreste din scurt si incepe invatarea lectiilor de viata. In cazul multor persoane, aceasta tranzitie poate fi destul de derutanta.

Cu cat ai invatat mai devreme aceste abilitati de comunicare, cu atat mai bine pentru tine – si pentru cei din jurul tau. In continuare iti vom prezenta cateva instrumente de comunicare pe care scoala a uitat sa ni le predea:

#1. Afisarea empatiei

Theodore Roosevelt a spus: “Oamenilor nu le pasa cat de mult stii pana cand nu stiu cat de mult iti pasa.” Empatia ne face umani. Incetam sa mai fim un titlu academic sau un strain fara chip atunci cand ne putem referi la emotiile unei alte persoane. Te conectezi mult mai bine cu ceilalti atunci cand manifesti empatie in comunicarea cu cei din jurul tau.

Cum poti invata asta? Este foarte important sa fii prezent cu cealalta persoana si sa stimti ce simte ea. Cand cineva se deschide cu problemele sale, incearca sa-i observi punctul de vedere. Suspenda-ti propria judecata cu privire la ceea ce este bine sau rau. Asculta-i emotiile. Reflecta inapoi vulnerabilitatea lui impartasindu-o pe a ta. Pune intrebari pentru a merge mai adanc in lumea sa. Acorda sprijin atunci cand cineva are nevoie de asta. Arata-ti bunatatea si compasiunea pe care doresti sa le primesti de la altcineva atunci cand te afli intr-o situatie similara.

De ce Carl Jung le recomanda pacientilor sa coloreze?

In: Lectii de viata, Stima de Sine

Nu cu mult timp in urma, am participal la un eveniment TEDx si imediat cum am intrat in cladirea care gazduia acest eveniment, am observat o masa uriasa pe care se aflau teancuri de hartii si, spre surprinderea mea, creioane colorate. O multime de oameni se aflau adunati in jurul mesei si acestia umpleau modelele aflate pe hartiile respective cu o varietate de culori. Nu mai colorasem de ani buni, din scoala primara mai exact, dar imediat m-am alaturat si la sfarsit am ramas uimit de rezultat.

Desi nu am mai colorat de atunci, am avut placerea sa aflu ca aceasta activitate a devenit o adevarata moda in randul adultilor care doresc sa scape de stresul acumulat in timpul saptamanii, activitatea aceasta fiind considerata a fi cu adevarat terapeutica. Mai mult decat atat, peste ocean sunt organizate cercuri de colorat pentru adulti.

Iata care sunt cele OPT beneficii la care ar trebui sa te astepti daca vei include aceasta activitate terapeutica in rutina ta saptamanala:

#1. Vei da frau liber creativitatii

Aceasta activitate te ajuta foarte mult sa-ti scoti la iveala creativitatea.  In timp ce colorezi, iti poti aprinde imaginatia. Din moment ce aceasta activitate te scoate din rutina obisnuita, ea te poate ajuta sa te gandesti la idei noi si sa privesti lucrurile din noi perspective.  Poti alege sa colorezi un contur existent cu stropi de culoare sau poti colora pe coli albe de hartie. Te poti rezuma la a colora doar conturul sau poti colora intreaga pagina. Aceasta activitate te poate ajuta sa scoti artistul interior la iveala si sa creezi ceva special.

#2. Te poti bucura de colorat oriunde si in orice moment

Aceasta activitate este o forma eficienta de relaxare. Este o activitate mult mai putin constisitoare in comparatie cu masajul si nici nu iti trebuie programare. Poti colora oriunde. Iti poti lua cartea si creioanele de colorat cu tine in vacanta sau in parc. Nu ai hartie si creioane colorate la indemana? Nici o problema. Exista chiar si aplicatii de colorat pentru telefonul mobil, cum ar fi Colorfy. Aceasta aplicatie te poate ajuta sa colorezi de pe telefonul mobil.

Traiesti viata pentru fericire sau pentru placere? Sunt foarte diferite!

In: Lectii de viata, Stima de Sine

Traiesti pentru prezent sau iti construiesti fericirea pe termen lung? Ai decis vreodata sa-ti cumperi un gadget nou sau sa incerci o noua activitate, in speranta ca te va face fericit, doar pentru a fi dezamagit dupa aceea?

Din pacate, de mult prea multe ori, credem ca o runda rapida de cumparaturi sau o masa la un restaurant nou ne va ajuta sa reinviem entuziasmul nostru pentru viata. Cu toate acestea, descoperim adesea ca ne simtim la fel de neimpliniti, asa cum eram si cand am plecat de acasa. Daca se intampla adesea sa incerci sa gasesti fericirea in prezent, poate ca este timpul sa re-examinezi relatia ta cu placerile de moment si sa iei in considerare abordarea fericirii pe termen lung in schimb.

Ce este fericirea?

Este foarte important sa exista o distinctie clara intre fericire si placere – care este o senzatie pozitiva imediata, ce rezulta in urma unei  anumite activitati – si fericirea. Fericirea este o stare care te insoteste de-a lungul timpului, in timp ce placerea are o natura trecatoare. Simti placere atunci cand mananci o masa delicioasa, beneficezi de un masaj sau cand te poti bucura de cateva ore de somn in plus sambata dimineata.

Fericirea este o evaluare globala a vietii si ca atare, ofera, de asemenea, un sentiment de speranta pentru viitor. Fericirea poate sa apara in urma atingerii unui obiectiv semnificativ, cum ar fi constrirea unei relatii romantice pe termen lung sau intreprinderea unei perioade de dezvoltare spirituala, de exemplu.

Construirea fundatiei fericirii viitoare este un lucru care nu aduce nici un pic de placere.  Ia in considerare urmatoarea lista de lucruri care ne aduc fericirea pe termen lung, dar care de multe ori aduc mai multa durere decat placere, moment de moment.

Lucruri care ne aduc fericirea pe termen lung, dar care pot provoca durere in prezent

Munca dificila necesara pentru a fi in forma si pentru a-ti imbunatati starea de sanatate;

Anticul remediu german – Desfunda arterele, previne infectiile si fortifica sistemul imunitar!

In: Sanatate, Terapii Naturiste

Daca suferi de imunitate scazuta, de artere infundate, de colesterol, de infectii sau daca ai nevoie de o detoxifiere hepatica, aceasta reteta de origine germana este alegerea perfecta pentru tine. Acest remediu este eficient in tratarea infectiilor, oboselii, gripei, racelilor, colesterolului ridicat si aterosclerozei. De asemenea, este extrem de benefica in tratarea pietrelor la rinichi si in cazul congestiei vasculare.

Puternicul remediul german antic

Ingrediente

4 lamai organice (cu coaja)

3-4 cm de radacina de ghimbir sau doua linguri de ghimbir ras

4 catei de usturoi (mari)

1 l apa

Indicatii

Prima data se spala lamaile si se taie in bucati mici. Se curata cateii de usturoi. Se pun intr-un blender usturoiul, lamaile si radacina de ghimbir si se amesteca pana la obtinerea unei texturi netede. Se pune amestecul obtinut intr-o oala de marime mica. Se completeaza cu apa si se lasa pe aragaz pana fierbe. Apoi, se indeparteaza de pe aragaz si se lasa la racit. Se strecoara amestecul si se pastreaza intr-un recipient din sticla.

Aceste alimente te pot ajuta sa invingi in lupta trecerii timpului

In: Nutritie, Sanatate, Uncategorized

Desi aceste alimente prezentate in randurile urmatoare sunt foarte delicioase si sanatoase, ele vor contribui, de asemenea, la incetinirea procesului de imbatranire. Daca doresti sa ai un organism sanatos pana la o varsta inaintata, citeste in continuare pentru a afla care sunt alimentele cu o eficienta deosebita in prelungirea vietii.

#1. Coacaze – Aceste boabe mici colorate sunt pline de vitamine si sunt, de asemenea, bogate in fibre. Ele sunt, de asemenea, o sursa importanta de antioxidanti care ajuta la protejarea pielii si a creierului.

#2. Fistic – Aceste nuci verzi sunt foarte utile in comparatie cu alte tipuri de nuci si seminte, deoarece in interiorul cojii lor exista substante nutritive foarte importante pentru creier si piele.

#3. Peste – Pe masura ce inaintam in varsta, functia creierului poate sa scada. Grasimile omega3 prezente in peste protejeaza pielea, articulatiile, inima si ochii.

#4. Cafea – Desi cafeaua are o reputatie proasta, studiile sustin exact contrariul. Cei care consuma cafea des sunt mult mai putini supusi riscului de a suferi un atac de cord. Cafeaua reduce sansele de a suferi de boala Parkinson si de diabet de tip 2.

#5. Pudra proteica – Pe masura ce inaintam in varsta, masa musculara se afla intr-un declin constant, aproximativ 1% pe an. Pierderea tesutului muscular inseamna un metabolism redus si pierderea echilibrului. Din fericire, includerea pudrelor proteice 100% naturale din lapte poate face minuni in acest sens.